Esilehele TUNNIPLAAN Osaleja info Kontakt Näitus 24h
 
 
est |  eng |  rus | 

Kas loovustunnid sobivad minu lapsele?

Loovustoa loovustundides saavad osaleda kõik lapsed, kelle vanemad seda lubavad. Meie rõõmsad lapsed on erinevad ning nende töö värvide, vee ja paberiga on samuti väga erinev. Mõni laps soovib töötada pintsliga ja teine naudib näpumaali,käemaali ja jalamaali. Lapsed on erinevad, kuid kõik lapsed on sündides loovad ja avatud inimesed. Neil on erinevad eelistused ja soovid tegutsemiseks. Loovustundides töötavad lapsed selleks, et arendada käelist tegevust,mille tulemusel toetame kõne arengut, kehalist liikumist, koordinatsiooni ja palju muid lapsele vajalikke oskusi. Loovustundides ei tööta mitte tulevased kunstnikud, vaid rõõmsad ja tragid maailmakodanikud. Kunagi võib-olla hakkab keegi  neist kunstnikuks, aga see ei ole eesmärk. Seega oluline on laste arendamine läbi käelise tegevuse.

Kuidas avastada lapse andeid loovustundides? Jus tnimelt loovustundides. Sest esimesed tunnid kuluvad teil harjutamiseks. Alles siis, kui ruum, õpetaja ja teised lapsed on tuttavad ning teie laps tunneb end keskkonnas turvaliselt,hakkab ta pöörama tähelepanu vahenditele ja asjadele mida tunnis kasutatakse. Varuge kannatust ja jälgige oma last. Millises asendis teie lapsele meeldib töötada - istudes, lamades või liikudes? Liikudes jälgige, et teie laps ei segaks teisi lapsi - ka puudutused on erilised, mõnele lapsevanemale see ei meeldi ja teisele ei ole probleemiks. Kas teie laps soovib kasutada pintslit (ärge sundige seda talle kohe peale)?Kas teie lapsele meeldib töötada suurel ühispaberil või teha individuaalseid töid? Kas teie lapsele meeldib maalida, joonistada või voolida? Loovustoas on igal nädalal uus teema ja töövahendid. Külastades mitut erinevat tundi,saate te leida oma lapsele meeldivamad ja sobivamad teemad ja ained. Tundides kasutatakse pudru- ja guaššvärve, vedelaid ja kleepuvaid aineid, tainast ja savi, jahu ja kruupe ning palju-palju teisi erinevaid materjale. Teie laps ei pea katsuma igat ainet tunnis. Tähtis on, et ta saaks nautida tegevust . Õpetaja ehitab loovustunnid üles arvestades erinevate laste iseärasusi: tunnis on põhitöö ja mitu lisatööd, rütmilaulukesed ja pillid. See annab võimaluse leida igas tunnis midagi meelepärast ja sobivat teie lapsele.

Loovustoa iseärasused: Me töötame segarühmades (mis tähendab, et tunniso­n lapsed alates 6 elukuust kuni 3 aastani koosemmede-isside, õdede-vendadega) ning arvestameiga lapse individuaalset taset ja ealisiiseärasusi. Igale lapsele jäetakse aega "omalajal" ja "omal viisil" ülesande lahendamiseni jõuda. Miks me töötame segarühmades, kui enim levinud o­n kindlad vanuserühmad? Esiteks o­n Loovustuba perekeskne. Tundi saavad tulla beebid lapsevanema saatel koos vanema õe või vennaga (ka vanaema,vanaisa, hoidja või sõbraga). Teiseks, õpib laps segarühmas rohkem jäljendades ja matkides vanemaid lapsi (näiteks, näeb veel paigal istuv tita roomavat kaaslast, kes ringi liikudes ühtevõi teist korda saadab. Ei jää palju aega oodataja ahvatlev liikumisviis o­n juba selge. Või saabvanemate laste seltsis jälgida pintsli-pliiatsihoidmist. Emme ja sõber lõikavad kääridega justnii ja mitte teisiti. Teengi mina nii...).

Soovitusi lapsevanemale:
Lapse areng on pidev protsess. Käeline tegevus on osa sellest protsessist ning sellega saab alustada sünnist alates. Katsuge, silitage last,paitage tema käsi ja jalgu, vaadake talle silmaja kõnelege.
Esimesteks töövahenditeks on lapsevanema käed. Alguses tunneb beebi teie soojust, lõhna ja maitset. Paarikuusele lapselesaate pakkuda päris värve ja pliiatseid. Beebi tunnetab nende olemust, tajub lõhna ja katsetab.Lapse liigutused on veel juhuslikud ja koordineerimatud ning pilk ei jõua käteliigutustega kaasa minna. Kuid esimene kogemus onsaadud. Maailm on ühe eseme, tunde, kogemuse võrra avaram.Pooleaastaselt saab beebi maalida ja joonistada,voolida ja meisterdada. Kas ta mõistab omategevuse põhjuse ja tagajärje seost? Selleks pole veel vajadust. Lapse tegevuse eesmärgiks on protsess. Meie keskendume tegevusele ja selle sisule.

Esimene suvi on aeg, mil laps saab lähemalttutvuda vee ja liivaga. Varustage laps ämbri, reha, labida japaari vormikesega. Neid saab asendada lusikas,puupulk, topsik ja kauss. Katsetage koos lapsega:kuiv ja soe liiv, märg ja külm liiv, voolav vesi,seisev vesi. Kaevake auke, tõstke liiva ühestanumast teise, täitke ämber liivaga ja keerakeümber. Liiv ja vesi on väga olulised lapse kõnearengus. Igasugune loov tegevus loob tingimusedlapse kõne, kuulmise, koordinatsiooni aga kakõndimise ja isegi arvutamise ja kirjutamise arenguks.

Mängige koos lapsega ja lapse kõrval. Olge temaläheduses ja mängige samasuguste asjadega.Kuid alati piirduge oma liivalossi ja paberiga, mitte ärge võtke lapselt ära rõõmu luua midagi ainult tema oma!!!Laps ei pea olema täiskasvanulikult täiuslikarhitekt. Teie lossid on erinevad ja see on tähtis.

Sisukaart |  Esilehele  UUDISED  Kas loovustunnid sobivad minu lapsele? 
Loovustuba.ee | info @ loovustuba.ee